چهره شاخص بادرود

پنجشنبه 30 دی 1389

خیابان جشنواره بادرود

نویسنده: بادی بادرودی   طبقه بندی: خیابان جشنواره بادرود، 

یكی می پرسید: چرا اسم این خیابون رو جشنواره گذاشتن و چرا اینجا رو اسمش جشنواره گذاشتن؟
باید جواب داد: اونها اول نیومدن وسط شهر اسم خیابون رو جشنواره بذارن تا توی چشم نباشه كه مورد اعتراض واقع نشن
و برای اینكه یاد جشنواره رو توی دل مردم زنده نگه دارن چهارشنبه بازار رو بردن توی اون خیابون تا همه مردم ببینند
راستی نگفتیم چرا اسم خیابون رو جشنواره گذاشتن؟معلومه؛ یكی اینكه مردم یادشون بمونه كه انارها یخ زد فقط دوباره براشون جشنواره گرفتن و كشاورزها به بدبختی افتادن و اونها بازهم جشنواره گرفتن و آهای مردم یادتون بمون جشنواره رو ما برگزار كردیم یادتون نره دوباره به ما رای بدید
با سوادها این مطالب رو برای كشاورزهای بی سواد بخونن و نظرشون رو بپرسن

نظرت چیه؟() 

پنجشنبه 30 دی 1389

بادرود یعنی چه؟

نویسنده: بادی بادرودی   طبقه بندی: بادرود یعنی چه؟، 

یه توصیه برای بادرود یعنی چه؟؟؟
هرچند داری از ما پیشی می گیری اما خودت رو برای هك شدن آماده كن البته برای هكر ها خیلی خوب شده هرچه وبلاگهای اینجوری درست بشن خوشحال میشن چون بید پول هزینه بكنند تا اینها هك بشن

نظرات() 

پنجشنبه 30 دی 1389

شاه دوستی در بادرود

نویسنده: بادی بادرودی   

بعضی از مدعیان تفكر بادرودی خیلی علاقه دارند كه شاه را در قلوب مردم زنده نگه دارند مثلا شما برید روی تپه ایی كه مصلی نماز عید فطره قبل از ورودتون می بینید به جای  بوستان مصلی نوشته تخت پادشاه ، صاحبان مغز در بادرود می خواهند شاه دوستی در بادرود به وجود بیاید در واقع به قول بعضی ها اسلام ستیزی به صورت جنگ نرم ، بدون اینكه كسی متوجه بشه. 

نظرات() 

چهار پست اخر، احیای مطالب وبلاگ قبلیه كه هك شده بود كه دوباره اونها رو تونستم احیا بكنم اگه همه اونها رو نذاشتم به این خاطر كه می خوام مطالبی بروزتر براتون بذارم
اونهایی كه می خوان لینك بشن توی لینكدونی می تونن لینك خودشون رو بفرستن

نظرات() 

جمعه 24 دی 1389

مردم شناسی بادرود

نویسنده: بادی بادرودی   

بعضی ها می خواهند موزه مردم شناسی در گرمابه نوغه راه بندازند چند سوال دارم كه چه چیز این مردم را بشناسند؟ این را بشناسند كه مردم این ابادی هر كدوم از یك جای ایران اومدند و در اینجا ساكن شدند؟ كه برخی از یزد و برخی از شیراز و برخی از نائین و برخی از تربت حیدریه ( افغانستان) و خراسان اومدند؟ لباس های این مردم رو بشناسند؟ كه بعضی ها فقط برای تبلیغات خودشون از اون پوشش ها استفاده می كنند و اگه برای اینگونه پوشش ارزش قائلید چرا از آن خودتون بی بهره اید؟ از زبان این مردم كه ادعای بر زبان كهن ایران را برای آن دارید می دونید كه اصلا هیچ ربطی به زبان عهد كورش و خشایار شاه نداره اگه می خواید بفهمید برید پیش یه ارشد تاریخ و یا دكترای تاریخ كه روی خط میخی كار كردند و یا زبان شناسی كه رو خط میخی كار كرده ، از اون بخواهید كه خط میخی رو بخونه تا بفهمید كه فاصله زبان ما و لهجه با اون زمین تا آسمونه!!
بعضی ها كه می خواهند مردم شناسی كنند بیایند فرهنگ قدیم بادرود رو به همه دنیا بگن كه این مردم همون هایی هستند كه لات و رعیت بودند و همونهایی هستند كه چماق بر سرهمدیگه فرود می آوردند و باید این فرهنگ گذشتگان ما زنده بماند مثل خانه محققی ها را زنده كردن و اربابی را به یاد مردم آوردن خیلی خوبه كه همه مردم بدونند كه همینها بودند كه اجازه نمی دادند یك نخ پیاز سبزی رو از زمینشون بردارید و با نون خالی خودتون بخورید. من در همینجا از تمام كسانی كه در این زمینه تلاش می كنند تشكر می كنم و از اونهایی تشكر می كنم كه همت كردند كه علاوه بر زمینهایی كه این مردم آباد كرده بودند رو دوباره بعد از سالها به اونها بدن تا دوباره اربابی كنند و شنیده هاحاكی از آن است كه زمین اضافه هم به اونها داده اند. و زحمت می كشن تا خونه های اربابها مرمت بشن تا اون یادگاری ها دوباره تو دل مردم زنده بشه احسنت و باریك الله به شما دستتون درد نكنه .

نظرات() 

قدیم توی بادرود مردم با پای برهنه می گشتند همچنان كه توی تصویر می بینید مجبور شدن كفش مدل غیر ایرانی بپوشند. شاید به خاطر ظلمی بوده كه رژیم شاهنشاهی به این مرم می كرده كه پول بهشون نداده تا كفش بخرند البته زنان بادرودی در قدیم می بایست حتما موهاش بیرون باشه و این از فرهنگ بادرود بوده ( به عكس توجه كنید ) یه سوالی كه برای من پیش اومده اینه كه: اگه برای مهر و میترا فرهنگ بادرودی ارزش و اهمیت داره چرا خودش بی توجه از كنارش رد میشه و فقط برای اسم بدر كردن هی این در و اون در می زنه به عنوان مثال : مگه لباس جزیی از فرهنگ ناب بادرودی نیست چرا پوششتون غیر بادرودیه و هم پوشش خانواده تون غیر بادرودیه و بهتر بگیم كه غیر ایرانیه!!!!!!!



همین هر روز رنگ عوض كردن ها نشانه بی فرهنگیه به همین هایی كه ادعای فرهنگ بادرودی می كنند بیاند و فرهنگ بادرودی رو از خودشون شروع كنند یعنی اول پوشش خودشون و بعد پوشش خانوادهشون رو بادرودی كنند.

نظرات() 

توی وبلاگ امید بادرود مطلبی خوندم كه جالبه! شما هم بخونید:
شاید رانندگی کردن در شهر ما نیازی به گواهینامه نداشته باشه ولی به مهارت زیادی نیاز داره.چون  از پیر . جوون از کوچیک تا بزرگ هر جور که خودشون بخوان رانندگی می کنند.نزدیکای غروب اگه در پیاده رو بنشینی می بینی که تنها چیزی که معنا نداره قوانین و مقرراته.یک نظریه وجود دارد که می گه که اگر می خواهی ببینی که فرهنگ یک جامعه ای چقدره می تونی از طرز رانندگی ان جامعه به ان پی ببری .متاسفانه در شهری مثل بادرود که روزانه شاهد تردد زائران در شهر هستیم اینگونه رانندگی می تونه لطمه بزرگی به حیثیت شهر ما بزنه علاوه بر این ها نحوه پارک خودروها و موتور سیکلت ها سیمای شهر را از بین می بره.لذا بنده به عنوان یک همشهری از از راهنمایی و رانندگی تقاضا دارم یه کمی به این موضوع توجه بیشتری داشته باشه

نظرات() 

فرهنگ كهن بادرود باب های مختلفی دارد كه یكی از بخش های آن چماقكِشون است كه حتی در عزاداری سید الشهدا هم از این رسوم زیبا دست بر نمی دارند و حتی این حركت خدا پسندانه رو در مكان مقدسی مثل حسینیه انجام می دهند و این چه فرهنگ قشنگی است كه باید خیلی به آن نازید البته چماقكِشون در این منطقه قدمتی بس دیرینه دارد كه سر شكستنها و با آبروی یكدیگر بازی كردن و فحش ناموسی دادن جزیی از این رسومات است


در هر حال این ایام عزاداری رو تسلیت عرض می كنم

نظرات() 

جمعه 24 دی 1389

نخل گردانی در بادرود

نویسنده: بادی بادرودی   

پاسخ این سوال برای من حل نشده، كه در عهد كورش كبیر نخل بادرود از سمت چپ میدان امام حسین حركت می كرده یا اینكه در سمت راست میدان ؟
در عهد كورش حسینیه مركز شهر مهمتر بود یا حسینیه اعظم؟ به راستی مسیر نخل ما به كدام سمت باشه كورش كبیر در قبرش آرام می گیره؟


نخل گردانی در بادرود
مثل اینكه برای جلب رضایت كورش كبیر می بایست مسیر نخل عوض شود و سوال هم عوض می شود كه دور میدان مهمتر است یا مستقیم به مزار رفتن؟ و كدام عزاداری مقبول است؟

نظرات() 

دوشنبه 13 دی 1389

پرستشگاه ادینه بادرود

نویسنده: بادی بادرودی   

خیلی جالبه كه بعضی ها حاضر نیستند نام مسجد رو ببرن و با به كار بردن كلمه پرستشگاه به جای كلمه مسجد می خواهند نام اسلام و مسجد را در اذهان مخدوش كنند. و بدون مدرك نسبت آتش پرستی در این مكان رو میدن و افتخار می كنند كه به جای خدا پرستی آتش پرست و خورشید پرست بودند. البته همه مردم بادرود می دونند كه از اجدادشون هیچ كدوم در این سرزمین زندگی نمی كرده اند.
همه مردم جهان می دونند كه بازمانده از بنای گذشته این مسجد مربوط به بنای اسلامی است كه ربطی به میتراییسم و خواهر و برادرش نداره.
تصاویر ش رو ببینید و قضاوت كنید
مسجد آدینه بادرود
قبلا آدرس داده بودم كه برید ببینید اما معلومه كه تصویرها به خاطر مشكل فنی نشون داده نمیشن و حالا همین جا ببینید و قضاوت كنید فكر كنم مطالبشون رو هم باید بیارم تا بخونید
مسجد آدینه بادرود
بردار من كجای این باز مانده ها اثار چهار آیینه؟

نظرت چیه؟() 

دوشنبه 13 دی 1389

سرك كشیدنهای یواشكی بعضی ها

نویسنده: بادی بادرودی   

چرا بعضی ها یواشكی میان میرن از چی واهمه دارید؟ اگه راست میگید جواب بدید مطمئن باشید حرف های منطقی شما رو هم من می پذیرم و هر خواننده ایی كه منتظر جواب های شماست . اگه بخوام یه جوری بنویسم كه همه رو تحریك بكنم می تونم و بدونید كه چند نفر دیگه توی اینترنت اعلام امادگی كردن كه به حمایت از این وبلاگ بنویسند فقط لازم به یك اشاره است البته بدونید كه غیر بادی و آبی و سنگی همه منتظر نوشتن من هستند

نظرچیه؟() 

پنجشنبه 9 دی 1389

نام كوچه و خیابان در بادرود

نویسنده: بادی بادرودی   

می دونید که اسم کدوم کوچه یا خیابون بصیرته؟ اگه بخواید با بصیرت  نگاه کنید می بینید همون کوچه هایی است که آذر و دی و گلشن و ارمغان گذاشته شد و همون خیابانهایی که آپادانا و شورا گذاشته شد و اگه خوب و با بصیرت نگاه کنید می بینید که بهترین ارزشها رو اسم خیابونهای ما گذاشتند و هیچ ارزشی بالاتر از دی، بهمن ، آذر ، فروردین و... نیست توی روستاهای اطراف مثل حسین اباد رو نگاه بکنید که چه آدمهای بی بصیرتی هستند که نام خیابون اصلی خودشون رو امامزاده آقا علی عباس گذاشتند البته انتخاب نام خیابونها توی بادرود مثل روش انتخاب اون آدمهایی هستش كه فتنه بزرگ 88 رو آفریدند چون همین فتنه جوها در زمان دولت خودشون همین اسمها رو به جای اسم های دیگه گذاشتند حالا می خواستم بدونم كه شورای حسین اباد یبشتر می فهمند یا شورای شهر ما؟
البته به این روش ماها دیگه جای ارزش و ضد ارزش رو گم خواهیم كرد
تقدیر وتشكر می كنم از اون دوستی كه این مطلب رو نوشت و این مطالب به ذهن هر كی نمی رسه دوباره ازش تشكر می كنم

نظرت چیه؟() 

چهارشنبه 8 دی 1389

خبر داغ از روستای بادرود

نویسنده: بادی بادرودی   

در بادرود شهرستان نطنز؛
نخستین كمپ كویری ایران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین كمپ كویری كشور با عنوان كمپ متین‌آباد در روستای بادرود از توابع شهرستان نطنز افتتاح شد.

لینك خبر:http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907081210

نظرت چیه؟() 

چهارشنبه 8 دی 1389

آداب روستای بادرود

نویسنده: بادی بادرودی   

توی وبلاگ مهر و میترا خوندم كه از سفر به روستای بادرود نوشته بود خواستم از مهر بادرود بپرسم كه آداب مردم این روستا هم مانند بادرود خودمونه یعنی با بی ادبی حرف می زنند چنانكه قسمت كامنت یه وبلاگ خود به خود فیلتر بشه؟ وآیا برای اینكه به پست و منصب برسن پشت سر هم می زنند؟ آیا توی اونجا با آبروی اشخاص هم بازی می كنند؟ آیا توی اونجا بادرود مهمتره یا دینداری؟
البته این به نقل از باد صبا نوشته بود كه باید این سوالات رو از اون هم پرسید؟

نظرات() 

سه شنبه 7 دی 1389

چهره شاخص بادرود

نویسنده: بادی بادرودی   

چهره شاخص بادرود در گوگل قابل سرچ است، البته با آدرسهای جدید
اگه می خواید منظور از« ادرسهای جدید»رو بفهمید امتحان كنید

نظرات() 

نویسندگان





Powered by WebGozar

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو